DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kanıta Dayalı Hemşirelik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HEM 326
Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin; kanıta dayalı hemşireliğin önemini kavraması, kanıt düzeylerini, kanıt düzeyi yüksek araştırmalara ulaşmayı, klinik soru geliştirebilmeyi bilmesi, kanıta dayalı rehberleri değerlendirebilmesiamaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • kanıt düzeylerini sınıflandırabilecektir.
  • yanıtlanabilir klinik soru oluşturabilecektir
  • kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarının kanıt düzeylerini değerlendirebilecektir
  • kanıta dayalı hemşirelik uygulamaların önemini açıklayabilecektir
  • kanıta dayalı rehberleri değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının önemini açıklayabilmesi, kanıt düzeyi yüksek çalışmalara ulaşabilmesi ve kanıta dayalı rehberleri değerlendirebilmesidir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Kanıta dayalı uygulama, kanıta dayalı tıp kanıta dayalı hemşirelik ve tarihçesi Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının adımları ve bileşenleri -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 1: pp: 3-45 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
3 Kanıt tipleri ve düzeyleri Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının Yararları ve Engelleri -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 2: 45-96 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
4 Hemşirelikle ilgili kanıt kaynakları ve merkezleri Yanıtlanabilir klinik soru oluşturma (PICO) -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 3: 76-86 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
5 Randomize kontrollü çalışma, sistematik inceleme ve meta analiz- Örnekler Kanıta dayalı uygulama rehberler, amaçları ve uygulamada kullanımı-Örnekler -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 3: 76-86 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
6 Araştırma kanıtlarının hemşirelik uygulamalarına entegrasyonu- Örnekler -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 3: 50-77 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
7 1. ARA SINAV
8 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 4: 90-165 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
9 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 4: 90-165 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
10 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 10: 600-660 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
11 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 10: 600-660 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
12 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 9: 532-656 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
13 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 7: 380-467 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
14 Kanıta dayalı rehberlerin incelenmesi Öğrenci sunumları -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 9: 532-656 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
15 Dersin gözden geçirilmesi -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

-Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, ISBN:323025919, Chapter  1-10: 3-656

Önerilen Okumalar/Materyaller

-Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53

https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf

 

-Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69.

http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf

 

-Arslan Yürümezoğlu, H.,  Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi

Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf

 

-Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik  Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104

https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
22
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
25
Final Sınavı
1
35
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

2

Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

3

Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder.

X
4

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür.

X
5

Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar.

6

Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır.

7

Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.

8

Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.

9

Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir.

X
10

Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest